Polityka Prywatności i Polityka Cookie

Poniższa Polityka Prywatności określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora oraz zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, które zostały podane przez nich osobiście i dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi dostępnych w Serwisie.

Niniejsza Polityka Prywatności dotyczy również zasad przetwarzania danych osobowych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą przez Instytut Ochrony Zwierząt sp. z o.o. z siedzibą z siedzibą we Wrocławiu (DIOZ), w tym danych gromadzonych przez fanpage DIOZ w social mediach takich jak Facebook, Instagram czy TikTok.

§1 Definicje

  1. Serwis - serwis internetowy działający pod adresem https://calidi.pl
  2. Serwis zewnętrzny - serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem
  3. Administrator Serwisu / Danych - Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej również "Administrator") jest Instytut Ochrony Zwierząt sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Rybacka 7, 53-656 Wrocław, NIP: 6112833932, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001101357, REGON: 528410120, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  4. Użytkownik - osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.
  5. Urządzenie - elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu
  6. Cookie (ciasteczka) - dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika wysyłane przez Serwis, które umożliwiają lub usprawniają działanie Serwisu, a także pomagają lepiej zrozumieć jak różne osoby korzystają z Serwisu.
  7. RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  8. Regulamin Serwisu - regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną za pomocą Serwisu, dostępny w zakładce "Regulamin" na stronie internetowej Serwisu.

§2 Inspektor Ochrony Danych

  1. Na podstawie Art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.
  2. W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem.

§3 Rodzaje Plików Cookie

  1. Cookie wewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu
  2. Cookie zewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych. Skrypty Serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookie na Urządzeniach Użytkownika zostały świadomie umieszczone w Serwisie poprzez skrypty i usługi udostępnione i zainstalowane w Serwisie
  3. Cookie sesyjne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika.
  4. Cookie trwałe - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookie po zakończeniu sesji Urządzenia.

§4 Bezpieczeństwo składowania danych

  1. Mechanizmy składowania i odczytu plików Cookie - mechanizmy składowania, odczytu i wymiany danych pomiędzy Plikami Cookie zapisywanymi na Urządzeniu Użytkownika, a Serwisem są realizowane poprzez wbudowane mechanizmy przeglądarek internetowych i nie pozwalają na pobieranie innych danych z Urządzenia Użytkownika lub danych innych witryn internetowych, które odwiedzał Użytkownik, w tym danych osobowych ani informacji poufnych. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest także praktycznie niemożliwe.
  2. Cookie wewnętrzne - zastosowane przez Administratora pliki Cookie są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników i nie zawierają skryptów, treści lub informacji mogących zagrażać bezpieczeństwu danych osobowych lub bezpieczeństwu Urządzenia z którego korzysta Użytkownik.
  3. Cookie zewnętrzne - Administrator dokonuje wszelkich możliwych działań w celu weryfikacji i doboru partnerów serwisu w kontekście bezpieczeństwa Użytkowników. Administrator do współpracy dobiera znanych, dużych partnerów o globalnym zaufaniu społecznym. Nie posiada on jednak pełnej kontroli nad zawartością plików Cookie pochodzących od zewnętrznych partnerów. Za bezpieczeństwo plików Cookie, ich zawartość oraz zgodne z licencją wykorzystanie przez zainstalowane w serwisie Skrypty, pochodzących z Serwisów zewnętrznych, Administrator nie ponosi odpowiedzialności na tyle na ile pozwala na to prawo. Lista partnerów zamieszczona jest w dalszej części Polityki Prywatności.
  4. Kontrola plików Cookie
    1. Użytkownik może w dowolnym momencie, samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące zapisywania, usuwania oraz dostępu do danych zapisanych plików Cookie przez niniejszą witrynę internetową za pomocą wbudowanego modułu go zarządzania Cookie.
    2. Jednocześnie użytkownik może skorzystać z globalnego wyłączenia cookie w najpopularniejszych przeglądarkach:
    3. Użytkownik może w dowolnym momencie usunąć wszelkie zapisane do tej pory pliki Cookie korzystając z narzędzi Urządzenia Użytkownika, za pośrednictwem którego Użytkownik korzysta z usług Serwisu.
  5. Zagrożenia po stronie Użytkownika - Administrator stosuje wszelkie możliwe środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych umieszczanych w plikach Cookie. Należy jednak zwrócić uwagę, że zapewnienie bezpieczeństwa tych danych zależy od obu stron w tym działalności Użytkownika. Administrator nie bierze odpowiedzialności za przechwycenie tych danych, podszycie się pod sesję Użytkownika lub ich usunięcie, na skutek świadomej lub nieświadomej działalność Użytkownika, wirusów, koni trojańskich i innego oprogramowania szpiegującego, którymi może jest lub było zainfekowane Urządzenie Użytkownika. Użytkownicy w celu zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami powinni stosować się do zaleceń bezpiecznego korzystania z sieci.
  6. Przechowywanie danych osobowych - Administrator zapewnia, że dokonuje wszelkich starań, by przetwarzane dane osobowe wprowadzone dobrowolnie przez Użytkowników były bezpieczne, dostęp do nich był ograniczony i realizowany zgodnie z ich przeznaczeniem i celami przetwarzania. Administrator zapewnia także, że dokonuje wszelkich starań w celu zabezpieczenia posiadanych danych przed ich utratą, poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń fizycznych jak i organizacyjnych.

§5 Cele do których wykorzystywane są pliki Cookie

  1. Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu
  2. Personalizacja Serwisu dla Użytkowników
  3. Marketing, remarketing w serwisach zewnętrznych
  4. Prowadzenie statystyk (użytkowników, ilości odwiedzin, rodzajów urządzeń, łącze itp.)
  5. Serwowanie usług multimedialnych
  6. Świadczenie usług społecznościowych

§6 Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Korzystanie z Serwisu

    Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu, w tym Użytkowników (między innymi adres IP, typ przeglądarki, przybliżona lokalizacja, otwierane podstrony serwisu, rodzaj systemu operacyjnego, język przeglądarki, prędkość łącza internetowego, dostawca usług internetowych oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie z urządzenia końcowego osób korzystających z Serwisu), przetwarzane są w celu:

    1. świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniania osobom korzystającym z Serwisu treści publikowanych na stronie internetowej – w związku z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Serwisu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
      • stosowania niezbędnych plików cookie – w związku z wykonaniem umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
      • stosowania plików cookie w celach analitycznych i statystycznych na podstawie zgody – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegającym na prowadzeniu analiz aktywności, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i wydajności Serwisu.
    2. Kontakt

      Kontakt z Administratorem Serwisu jest możliwy za pośrednictwem udostępnionego w ramach Serwisu formularza kontaktowego, poprzez wysłanie wiadomości e-mail lub poprzez social media Administratora Serwisu. Podanie danych takich jak imię i nazwisko, adresu e-mail (formularz kontaktowy, e-mail czy wizerunek – zdjęcie profilowe, jeżeli pytanie wysłane jest do Administratora przez social media) jest niezbędne do kontaktu z Administratorem. W przypadku skierowania do Administratora zapytania dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu:

      1. komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na prowadzeniu korespondencji w ramach obsługi Użytkownika lub w związku z jego działalnością gospodarczą;
      2. obrony przed ewentualnymi roszczeniami – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w zakresie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
    3. Newsletter

      Dokonanie zapisu na newsletter przez osoby korzystające z Serwisu jest niezbędne do realizowania subskrypcji newselettera i wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych (imię i nazwisko lub pseudonim oraz adres e-mail) w następującym celu:

      1. świadczenia usługi wysyłki newslettera – w związku z wykonaniem umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
      2. kierowania do takiej osoby treści marketingowych, w tym informacji handlowych, w ramach newslettera – na podstawie wyrażonej przez taką osobę zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
      3. prowadzenia działań analitycznych oraz statystycznych związanych z wysyłką newslettera – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na prowadzeniu analiz aktywności osób w Serwisie w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności i oceny atrakcyjności przekazywanych w newsletterze treści.
    4. Marketing Administratora

      Administrator przetwarza dane osobowe osób korzystających z Serwisu oraz dane gromadzone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą przez Administratora Danych w social mediach (mediach społecznościowych) takich jak Facebook, Instagram czy TikTok, w celu realizowania działań marketingowych produktów i usług własnych lub podmiotów trzecich Administratora Danych. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora Danych w tym zakresie to: imię i nazwisko lub pseudonim, wizerunek (np. zdjęcie profilowe), identyfikator oraz adres e-mail. W tym zakresie dane osobowe będą przetwarzane w celu:

      1. wyświetlania treści marketingowych w sieci internetowej oraz mediach społecznościowych - w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na prowadzeniu kampanii marketingowych i remarketingowych w celu poprawy jakości świadczonych usług, docierając w ten sposób do dopasowanej grupy osób oferując im dobrane pod nie usługi i produkty;
      2. wyświetlania treści marketingowych odpowiadających zainteresowaniom osób w związku z profilowaniem na podstawie plików cookie (reklama behawioralna) – na podstawie wyrażonej przez takie osoby zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na zbieranie plików cookie, a także w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na prowadzeniu kampanii marketingowych i remarketingowych w sieci internetowej oraz na lepszym dopasowaniu wyświetlanych treści do indywidualnych preferencji i zainteresowań osób korzystających z Serwisu;
      3. przesyłania informacji handlowych, w tym marketingu bezpośredniego drogą elektroniczną: na adres e-mail lub MMS/SMS lub poprzez rozmowę telefoniczną – na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
      4. kierowania w ramach newslettera powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe – na podstawie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
      5. prowadzenia profili w ramach mediów społecznościowych – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na prowadzeniu profilu, promowaniu marki, produktów i usług Administratora, budowaniu i utrzymaniu społeczności związanej z Administratorem oraz w celu komunikacji;
      6. prowadzenia działań analitycznych oraz statystycznych, jak również związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na prowadzeniu analiz skuteczności prowadzonych przez Administratora Danych akcji marketingowych i oceny atrakcyjności przekazywanych treści.
    5. Wykonanie umowy

      W przypadku realizacji umowy zawartej z Użytkownikiem w Serwisie, podanie danych takich jak: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy oraz inne dane, których przekazania będzie wymagać formularz umowny udostępniony w Serwisie, jest niezbędne do realizacji umowy przez Administratora Danych, w celu:

      1. realizacji umowy zawartej z Użytkownikiem Serwisu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
      2. badania satysfakcji Użytkownika – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO polegającym na weryfikacji reakcji osób po kontakcie z pracownikami Administratora lub po skorzystaniu z jego usług;
      3. obrony przed ewentualnymi roszczeniami – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w zakresie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
    6. Wykonywanie obowiązków prawnych Administratora Danych

      Podjęty przez osobę korzystającą z Serwisu kontakt z Administratorem Danych może wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych w wykonywaniu obowiązków prawnych nałożonych na Administratora Danych, np. w związku z realizacją reklamacji lub praw osób, których dane dotyczą lub z rozliczeniami w związku z zawartymi z Administratorem Danych umowami. W tym przypadku przetwarzanie danych osobowych realizowane jest na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO.

    7. Dochodzenie roszczeń

      Dane osobowe przetwarzane będą w celu umożliwienia dochodzenia roszczeń w przypadku korzystania z Serwisu w sposób niezgodny z przepisami prawa oraz Regulaminem, zasadami bezpieczeństwa lub dobrymi obyczajami – w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora Danych w rozumieniu art. 6 ust. 1 lit. f) RODO w zakresie dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

    §7 Pliki Cookies Serwisów zewnętrznych

    1. Administrator w Serwisie wykorzystuje skrypty javascript i komponenty webowe partnerów, którzy mogą umieszczać własne pliki cookies na Urządzeniu Użytkownika. Pamiętaj, że w ustawieniach swojej przeglądarki możesz sam decydować o dozwolonych plikach cookies jakie mogą być używane przez poszczególne witryny internetowe. Poniżej znajduje się lista partnerów lub ich usług zaimplementowanych w Serwisie, mogących umieszczać pliki cookies:

      1. Usługi multimedialne:
      2. Usługi społecznościowe / łączone:
        (Rejestracja, Logowanie, udostępnianie treści, komunikacja, itp.)
      3. Usługi Newslettera:
      4. Prowadzenie statystyk:
      5. Usługi inne:
    2. Usługi świadczone przez podmioty trzecie są poza kontrolą Administratora. Podmioty te mogą w każdej chwili zmienić swoje warunki świadczenia usług, polityki prywatności, cel przetwarzania danych oraz sposobów wykorzystywania plików cookie.

    §8 Rodzaje gromadzonych danych

    1. Serwis gromadzi dane o Użytkownikach. Cześć danych jest gromadzona automatycznie i anonimowo, a część danych to dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników w trakcie zapisywania się do poszczególnych usług oferowanych przez Serwis.
    2. Część danych (bez danych identyfikujących) może być przechowywana w plikach cookie. Cześć danych (bez danych identyfikujących) może być przekazywana do dostawcy usług statystycznych.

    §9 Dostęp do danych osobowych przez podmioty trzecie

    1. Co do zasady jedynym odbiorcą danych osobowych podawanych przez Użytkowników jest Administrator. Dane gromadzone w ramach świadczonych usług nie są przekazywane ani odsprzedawane podmiotom trzecim, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2, 3 i 4 poniżej.
    2. Dostęp do danych (najczęściej na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych) mogą posiadać podmioty, odpowiedzialne za utrzymania infrastruktury i usług niezbędnych do prowadzenia serwisu tj.:
      1. Firmy hostingowe, świadczące usługi hostingu lub usług pokrewnych dla Administratora
      2. Firmy, za pośrednictwem których świadczona jest usługa Newslettera
      3. Firmy serwisowe i wsparcia IT dokonujące konserwacji lub odpowiedzialne za utrzymanie infrastruktury IT
      4. Firmy odpowiedzialne za prowadzenie księgowości Administratora (w przypadku korzystania z płatnych usług Administratora)
      5. Firmy odpowiedzialne za dostarczanie produktów fizycznych do Użytkownika (usługi pocztowe / kurierskie w przypadku potrzeby wysłania informacji na piśmie)
    3. Powierzenie przetwarzania danych osobowych:
      1. Newsletter - Administrator w celu świadczenia usługi Newsletter, korzysta z usług podmiotu trzeciego - serwisu GetResponse. Dane wprowadzone w formularzu zapisu do newslettera są przekazywane, przechowywane i przetwarzane w serwisie zewnętrznym tego usługodawcy.
        Informujemy, że wskazany partner może modyfikować wskazaną politykę prywatności bez zgody Administratora.
      2. Usługi Hostingu, VPS lub Serwerów Dedykowanych - Administrator w celu prowadzenia serwisu korzysta z usług zewnętrznego dostawcy hostingu, VPS lub Serwerów Dedykowanych - ABHOST Sp. z o.o. Wszelkie dane gromadzone i przetwarzane w serwisie są przechowywane i przetwarzane w infrastrukturze usługodawcy zlokalizowanej w obrębie granic Unii Europejskiej. Istnieje możliwość dostępu do danych wskutek prac serwisowych realizowanych przez personel usługodawcy. Dostęp do tych danych reguluje umowa zawarta pomiędzy Administratorem, a usługodawcą.
      3. Usługi obsługi serwisu www - Administrator w celu obsługi serwisu korzysta z usług zewnętrznego dostawcy usług - ABHOST Sp. z o.o.. Personel wskazanego podmiotu ma dostęp do danych wprowadzonych przez użytkowników podczas rejestracji i edycji konta użytkownika i/lub danych dotyczących usługi Newslettera. Dostęp do tych danych reguluje umowa zawarta pomiędzy Administratorem, a usługodawcą.
    4. Przekazanie danych osobowych:
      1. Usługi Księgowe - W przypadku zawarcia transakcji, część danych osobowych osób fizycznych lub dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jest przekazywana podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi księgowe. Przekazanie tych danych reguluje Ustawa oraz umowa zawarta pomiędzy Administratorem, a usługodawcą.
      2. Usługi Kurierskie - W przypadku zawarcia transakcji, która wymaga przekazania przedmiotu, którego dotyczyła transakcja, poprzez pocztę lub za pośrednictwem kuriera, część danych osobowych osób fizycznych lub dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, jest przekazywana podmiotowi świadczącemu na rzecz Administratora usługi pocztowe / kurierskie, wybranego przez Użytkownika. Przekazanie tych danych reguluje umowa zawarta pomiędzy Administratorem, a usługodawcą.

    §10 Sposób przetwarzania danych osobowych

    1. Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:
      1. Dane osobowe mogą być przekazywane poza Unię Europejską, np. jeżeli zostały opublikowane na skutek indywidualnego działania Użytkownika (np. wprowadzenie komentarza lub wpisu), co sprawi, że dane będą dostępne dla każdej osoby odwiedzającej serwis lub po przekazaniu ich przekazaniu do Serwisów zewnętrznych (np. Google Analytics) wskazanych w §7 ust. 1 niniejszej polityki.
      2. Dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
      3. Dane osobowe nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.
    2. Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:
      1. Dane anonimowe (bez danych osobowych) mogą być przekazywane poza Unię Europejską.
      2. Dane anonimowe (bez danych osobowych) nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (profilowania).
      3. Dane anonimowe (bez danych osobowych) nie będą odsprzedawane podmiotom trzecim.

    §11 Podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

    1. Serwis gromadzi i przetwarza dane Użytkowników na podstawie:
      1. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
        • Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych
        • Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo komunikacji elektronicznej
        • Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

      §12 Okres przetwarzania danych osobowych

      1. Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

        Co do zasady wskazane dane osobowe są przechowywane wyłącznie przez okres świadczenia Usługi w ramach Serwisu przez Administratora. Są one usuwane lub anonimizowane w okresie do 30 dni od chwili zakończenia świadczenia usług (np. usunięcie zarejestrowanego konta użytkownika, wypisanie z listy Newsletter, itp.)

        Wyjątek stanowi sytuacja, która wymaga zabezpieczenia prawnie uzasadnionych celów dalszego przetwarzania tych danych przez Administratora. W takiej sytuacji Administrator będzie przechowywał wskazane dane, od czasu żądania ich usunięcia przez użytkownika, nie dłużej niż przez okres 3 lat w przypadku naruszenia lub podejrzenia naruszenia zapisów regulaminu serwisu przez użytkownika

      2. Dane anonimowe (bez danych osobowych) gromadzone automatycznie:

        Anonimowe dane statystyczne, niestanowiące danych osobowych, są przechowywane przez Administratora w celu prowadzenia statystyk serwisu przez czas nieoznaczony

      §13 Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych

      1. Użytkownikowi lub osobie korzystającej z Serwisu lub innych portali społecznościowych DIOZ, której dane są przetwarzane przez Administratora, przysługują następujące prawa:
        1. Prawo dostępu do danych osobowych - prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
        2. Prawo do sprostowania danych osobowych - prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
        3. Prawo do usunięcia danych osobowych - prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora. W przypadku kont użytkowników, usunięcie danych polega na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. w gdy Użytkownik dopuścił się naruszenia Regulaminu czy dane zostały pozyskane wskutek prowadzonej korespondencji).
          W przypadku usługi Newsletter, Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swoich danych osobowych korzystając z odnośnika umieszczonego w każdej przesyłanej wiadomości e-mail.
        4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach wskazanych w art. 18 RODO, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora
        5. Prawo do przenoszenia danych osobowych - prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika lub osoby, której dane są przetwarzane przez Administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora
        6. Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 21 RODO, realizowane na żądanie złożone do Administratora
        7. Prawo wniesienia skargi - prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych. Zgodnie z art. 56 ust. 1 RODO, wobec przetwarzania danych przez DIOZ właściwy do podejmowania działań jako organ nadzorczy jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, Poland (https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt).

      §14 Kontakt do Administratora

      1. Z Administratorem można skontaktować się w jeden z poniższych sposobów
        1. Adres pocztowy - Instytut Ochrony Zwierząt sp. z o.o., ul. Rybacka 7, 53-656 Wrocław
        2. Adres poczty elektronicznej - [email protected]
        3. Połączenie telefoniczne - +48 223 000 521
        4. Formularz kontaktowy - dostępny pod adresem: calidi.pl/kontakt

      §15 Wymagania Serwisu

      1. Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookie na Urządzeniu Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu.
      2. Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo działające funkcje Serwisu w przypadku gdy Użytkownik ograniczy w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików Cookie.

      §16 Linki zewnętrzne

      1. W Serwisie - artykułach, postach, wpisach czy komentarzach Użytkowników mogą znajdować się odnośniki do witryn zewnętrznych, z którymi Administrator nie współpracuje. Linki te oraz strony lub pliki pod nimi wskazane mogą być niebezpieczne dla Twojego Urządzenia lub stanowić zagrożenie bezpieczeństwa Twoich danych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za zawartość znajdującą się poza Serwisem.

      §17 Zmiany w Polityce Prywatności

      1. Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookie bez konieczności informowania o tym Użytkowników w zakresie stosowania i wykorzystywania danych anonimowych lub stosowania plików Cookie.
      2. Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności i Polityki Cookie w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, o czym poinformuje Użytkowników posiadających konta użytkownika lub zapisanych do usługi newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od zmiany zapisów. Dalsze korzystanie z usług oznacza zapoznanie się i akceptację wprowadzonych zmian Polityki Prywatności. W przypadku w którym Użytkownik nie będzie się zgadzał z wprowadzonymi zmianami, ma obowiązek usunąć swoje konto z Serwisu lub wypisać się z usługi Newsletter.
      3. Wprowadzone zmiany w Polityce Prywatności i Polityki Cookie będą publikowane na tej podstronie Serwisu.
      4. Wprowadzone zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji.